Nya bostadsområden - del 3

det är dags att följa upp nya bostadsområden i Veckans hus utmaningen.
Sedan april 2011 har jag följt ett nybygge i Fruängen centrum, precis vid tunnelbanan, och det kan nu mer kallas färdigbyggt!



Titta hur det sett ut under utmaning ett och två här:
del ett från april 2011
del två från november 2011


Idag är området utsålt och inflyttat och jag kunde fota från innergården som nu är en öppen passage, med balkonger och uteplatser med utsikt över tunnelbane perrongen.





I bottenplan på baksidan av huset finns bilverkstan kvar, jag tror att de delvis har behållt grunden i det gamla huset som stod på plats. Det finns även en nyöppnad gymlokal i bottenplan av huset.
Här ser vi också loftgångsprincipen som verkar bli vanligt i nybyggda hus igen.



Och framsidan av bostadsområdet ser nu ut så här i färdigt skick.



Kommentarer
Postat av: Hedwig

Framsidan ser ju trevlig ut, mindre trevlig med bilverkstan på baksidan. Blir inte klok på var man går in i huset, loftgångarna vetter ju mot baksidan, men där är ju bilverkstan. Från sidan nånstans - eller ? Nåja, onödigt att grubbla över, jag skall ju inte besöka huset.

Vi får hoppas det är välisolerat för ljud från tunnelbanan och för avgaser och ljud från bilverkstan.

Hur som helst det har varit intressant att följa bygget. Tack Jenny

2012-04-15 @ 17:17:46
URL: http://veckanshus.stjernvall.se
Postat av: Hedwig

Nu vet jag inte om förra kommentaren kom in eller inte - den syns inte i alla fall. Framsidan på huset ser ju fint ut, men baksidan med en bilverkstan på bottenvåningen. Sen blir jag inte klok på var man går in i huset, loftgångarna finns ju på baksidan, men någon entre ser jag inte. Och man får ju hoppas att det är välisolerat mot ljud och avgaser. Man har i alla fall gjort det snyggt utomhus balkongerna är inte så små.

Det var intressant att följa detta bygge, tack Jenny

2012-04-15 @ 17:32:45
URL: http://veckanshus.stjernvall.se
Postat av: Mona

Lustigt att bygga ovanpå en bilverkstad. Hade det varit New York kunde jag förstå, men i en Stockholmsförort? Huset ser annars ok ut, men jag skulle inte vilja bo i loftgång. Kul att följa utvecklingen!

Postat av: Inredning

trevlig utvecklas till staden, dess stort tack dela mig.

2012-09-07 @ 09:47:40
URL: http://voxmobler.se/om-oss/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0