Nya bostadsområden – del 1

Temat för denna vecka i bloggen Veckans hus är Nya bostadsområden.
Det handlar alltså om arkitektur när den sker just nu!
Mycket spännande och roligt ämne tycker jag, då det i övrigt fokuseras mer på historia både i Veckans hus och i min egen blogg.

Så här beskrivs vackans tema:

Tanken med Veckans hus är ju inte bara att dokumentera äldre miljöer och olika byggnadsdetaljer, utan också allt nytt vi ser omkring oss. Därför tycker jag att det är lite kul att vid tre bestämda tillfällen från samma punkt i terrängen fotografera ett område där det byggs nya hus. Finns det något nytt bostadsområde du kan dokumentera på motsvarande sätt ?

I området där jag bor har det byggts och byggs det mycket nytt just nu!
Ganska snabbt bestämde jag mig för ett projekt, just på grund av den lite märkliga placeringen, se själva!

Byggbolaget PEAB, brf Fruängsflickan, bygger just nu ett 40 tal nya bostäder i Fruängens centrum.




Så här ser situationsplanen ut, hämtad från Peabs hemsida.
Bostäderna kommer alltså att ligga precis intill tunnelbanestationen Fruängen!
Med andra ord första parkett, beroende på hur man vill se det..




Här ser man tydligt läget till tunnelbanan som går bakom bygget.





Bygget sett med centrum i ryggen. Centralt och bra, eller?!

Det planeras för lägenheter med 1 till 4 rum, 2 till 4 våningar högt.
Fast pris gäller från 895 000 kr till 2 570 000 kr.
Inflyttning beräknas till mars 2012.



Kommentarer
Postat av: Hedwig

Bra att det blir nära till allt, men hur mycket hörs det från T-banan? Det skall bli intressant att följa det här bygget. Oftast blir det ganska bra när det är klart.

Tack Jenny

2011-04-16 @ 17:21:14
URL: http://veckanshus.stjernvall.se
Postat av: Emma

Tunnelbana intill och bilverkstad under...

2011-04-16 @ 18:19:44
URL: http://emmas.webblogg.se/
Postat av: Anni

Men vad kul att du fick fota när det mest är ett skelett - ska bli spännande att få se det färdigt sedan!

Postat av: Annelie-Singapore

Spännande att följa.

Prisexempel från Singapore, i det området och husj ag bor i kostar en 4:a ca. 7.500.000:-



Ha en skön söndag!

2011-04-17 @ 03:27:03
URL: http://sandbergsfotoblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0