fynd i väggen!

I byggnaden, från 1880-talet, där jag jobbar just nu sker många förändringar av planlösningen.
Här är bland annat en del av väggen upptagen för en ny passage.
Ett ställe för arkeologen att utforska!

Ungefär i midjehöjd fann jag ett intressant hål...






Jag såg att det stack ut något... en bunt papper!






Så jag drog ut bunten, med en hel del bruk som följde med...





Jag hoppades att det skulle va en bok! tänk vad häftigt!
Men det var blanka bruna tunna papper, som orörda.




Fint vikta sitter de ihop i varandra!







Vad är det för något?!
Jag funderar och försöker föreställa mig vad som hänt :)

Tänk att någon, för 130 år sedan, har lagt in buntar med papper under murningsarbetet av huset!

utfyllnad?
toapapper, sa någon till mig... tja, varför inte?




Kommentarer
Postat av: Emma

Jag ryser bara jag tänkter på att torka rumpan med sånt blankt papper... och varför hamnade det i väggen, kan man undra?

2011-05-14 @ 16:24:55
URL: http://emmas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0