Glasskiosk NYC


Glasskiosk, live från New York city!

Veckans tema i Veckans Hus bloggen är glasskiosk.
Eftersom jag är i New York nu så kommer mitt bidrag från Columbus Circle, nära Central park där vi bor.
Denna glasskiosk är ju inte någon byggnad, men det är å andra sidan en vanlig syn här som passar utmaningen! Glassförsäljning genom bil, som ofta står parkerade i en gatukorsning, har vi sett mer frekvent än traditionella glasskiosker eller butiker.
Det är också bara mjukglass som säljs i dom här! Vi har inte provat än...





Kommentarer
Postat av: Hedwig

Det var ju en kul variant. Mjukglass är ju stort i USA har jag förstått.

2011-05-22 @ 21:05:04
URL: http://veckanshus.stjernvall.se
Postat av: Annelie - Singapore

Mobil glasskiosk precis som mitt bidrag från Singapore, fast här åker de moped istället.



Ha en bra vecka, där på andra sidan!

Postat av: Anni

Ja just det, sådana har de ju massor av i England! Populäraste glassen där är 99 Cone med en porös chokladpinne nedstucken i mjukglassen...

Tack för påminnelsen!

2011-05-23 @ 08:48:11
URL: http://vardagsnjutning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0